Resep Nasi Goreng Ayam Cendawan, Enak Banget

#phopxcookpad2020
#cookpadmalaysiatask1
#phopbylinimohd
#cookpadmalaysia

Nasi Goreng Cendawan.
Kalau ada lebihan nasi yang tak habis dimakan tu, usah dibazirkan.
Boleh dijadikan sarapan pula.
Antaranya, boleh dijadikan nasi goreng.

Buatlah yang mudah-mudah pun.
Sedap👍

Kali ini, saya teringin utk membuat nasi goreng cendawan.
Cendawan antara stock selalu ada di rumah saya.
Memang kami penggemar cendawan.
Cendawan butang, cendawan tiram, shitake juga.

Sedap nasi goreng cendawan ni.
Boleh lah kawan-kawan mencubanya ye. Saya berikan resepi di sini🙂

Nak sedap lagi, hidangkan la bersama cili jeruk kalau ada.
Kalu nak cuba membuatnya sendiri, boleh cuba resepi saya disini ye🙂👌
Anda mungkin suka resipi enak ini di Cookpad! https://cookpad.com/my/recipes/12869897-cili-jeruk?invite_token=Xice2h8VVMw1qqL6ZQZ4farD&shared_at=1592711068

Resep Nasi Goreng Ayam yang Enak

#goldenapron #level22
#leftover

Apabila buat kenduri mesti ada nasi dan lauk pauk yang berlebihan kan.
Baru-baru ini, mak tcer buat kenduri aqiqah cucu yang ke 11. Lauk kampung je.. Nasi putih, lemak umbut kelapa, sambal belacan, ikan masin bulu ayam, sambal tempe, kambing masak lada hitam dan ayam goreng mamak.
Tengok-tengok nasi putih, lemak umbut kelapa dan ayam goreng mamak ada lebih lagi sampai keesokkan harinya. Tcer pun buat la nasi goreng ayam untuk sarapan pagi, hanya tambahkan bawang, cili, telur dan sayur.